Τί πρέπει όμως να προσέχουμε στα πακέτα σταθέρης τηλεφωνίας

 
Θέλουμε να διαλέξουμε ένα καινούργιο πακέτο σταθερής τηλεφωνίας, οπότε πρέπει να προσέχουμε διάφορα σημεία προκειμένου να επιτύχουμε καλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών και καλές τιμές.
Τί πρέπει όμως να προσέχουμε όσον αφορά στις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας;


Όταν επιλέγετε νέες υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας, πρέπει να ενημερωθείτε σχετικά με:
• τις υπηρεσίες που προσφέρει το οικονομικό πακέτο της επιλογής σας
• την ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης
• το τέλος ενεργοποίησης και το τέλος αποσύνδεσης στην περίπτωση διακοπής της σύμβασης πριν την ημερομηνία λήξης
• την ημερομηνία ενεργοποίησης των υπηρεσιών
• το ελάχιστο κόστος και την ελάχιστη διάρκεια συνομιλίας σε μια κλήση.
Επίσης:
   
• Βεβαιωθείτε στον επόμενο λογαριασμό ότι η σύνδεσή σας λειτουργεί σύμφωνα με το πρόγραμμα σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας που έχετε επιλέξει.
• Κρατήστε την αίτηση, που έχετε υπογράψει και φέρει τη σφραγίδα και την ημερομηνία από το κατάστημα που την καταθέσατε. Αναζητήστε και διαβάστε προσεκτικά τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών.
Ω προς την επιλογή παρόχου πρέπει να ακολουθήσετε τα ακόλουθα βήματα:
• Αποφασίστε ποιές ακριβώς υπηρεσίες είναι απαραίτητες για εσάς.
(π.χ μόνο τηλεφωνική υπηρεσία ή μόνο γρήγορη πρόσβαση στο Ίντερνετ ή πακέτο που να συνδυάζει και τα δύο;)
• Κάντε έρευνα αγοράς και εντοπίστε εταιρείες και προσφερόμενες υπηρεσίες.
• Επικοινωνήστε με τους αντιπροσώπους των εταιρειών και ζητήστε περισσότερες πληροφορίες για τα προσφερόμενα πακέτα που σας ενδιαφέρουν σύμφωνα με τις προσωπικές ανάγκες σας και τις οικονομικές δυνατότητές σας
• Εξετάστε ποιά εταιρεία ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες σας (π.χ. χαμηλότερες τιμές, βέλτιστη ποιότητα υπηρεσιών, εξειδικευμένα πακέτα, γεωγραφική κάλυψη κλπ.)
• Μη δώσετε τα στοιχεία σας και μη δεσμευτείτε σε καμία τηλεφωνική επικοινωνία με αντιπρόσωπο της εταιρείας, εάν δεν έχετε αποφασίσει να συνάψετε σύμβαση με τη συγκεκριμένη εταιρεία.
Τί πρέπει όμως να προσέξετε πριν συνάψετε σύμβαση με μια εταιρεία;
• Τα χαρακτηριστικά της προσφερόμενης υπηρεσίας (π.χ μπορείτε να πραγματοποιείτε όλους τους τύπους κλήσεων (π.χ. αστικές, υπεραστικές, διεθνείς); Έχετε πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, αναγνώρισης και φραγής κλήσεων, τηλεφωνικού καταλόγου; Θα λειτουργεί το κινητό τηλέφωνό σας όταν ταξιδεύετε στο εξωτερικό ή το σταθερό σας σε περίπτωση διακοπής ρεύματος;
• Διαθεσιμότητα υπηρεσίας στην περιοχή σας
• Ποιότητα υπηρεσίας
• Πληροφορίες για τις χρεώσεις (π.χ πιθανές χρεώσεις για επιπλέον υπηρεσίες, όπως αναγνώριση κλήσης, αναλυτική κατάσταση κλήσεων στο λογαριασμό, πιθανές εκπτώσεις, ειδικές προσφορές, πακέτα υπηρεσιών με προσφορές. Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να διευκρινίστε εάν υπάρχει επιβάρυνση σε περίπτωση που διακόψετε τη σύμβαση πριν τη λήξη της(π.χ. τέλη απεγκατάστασης)
• Χρόνος ενεργοποίησης της υπηρεσίας. Πρέπει επίσης να ενημερωθείτε για την πιθανότητα διακοπής της υφιστάμενης υπηρεσίας πριν την ενεργοποίηση της νέας υπηρεσίας
• Όσον αφορά στη σύμβαση με την εταιρία, θα πρέπει να γνωρίζετε εξ αρχής ποιά είναι η ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης, τους τρόπους ανανέωσης/ παράτασης και τους όρους διακοπής. Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να ενημερωθείτε με ποιούς τρόπους και προϋποθέσεις, μπορείτε να προβείτε στη λύση της σύμβασής σας και να διατηρήσετε το συνδρομητικό αριθμό σας.
Τί πρέπει να προσέξετε κατά την σύναψη σύμβασης;
 
Έχετε συνάψει σύμβαση παροχής υπηρεσιών (τηλεφωνία και Internet) με εταιρεία τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και επιθυμείτε να την καταγγείλετε.
Θα πρέπει ν' ανατρέξετε στο κείμενο της σύμβασης που έχετε υπογράψει με τον πάροχο που σας παρέχει υπηρεσίες και ιδίως στους όρους που ρυθμίζουν την καταγγελία της σύμβασης παροχής υπηρεσιών (τύπο και αποτελέσματα αυτής).
Σε περίπτωση που η σύμβασή σας είναι ορισμένου χρόνου, το πιθανότερο είναι να ορίζεται ότι οφείλονται κάποια τέλη σε περίπτωση πρόωρης καταγγελίας.
Επισημαίνουμε ότι:
Όταν υποβάλετε την καταγγελία σύμβασης, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε άλλη εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών προκειμένου να μην μείνετε χωρίς υπηρεσία και χάσετε το συνδρομητικό αριθμό σας.
Eπίσης, ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι ο έλεγχος των χρεώσεων. Στη σταθερή και κινητή τηλεφωνία, επιλέξτε τη φραγή εφόσον δεν χρησιμοποιείτε π.χ πολυμεσικές υπηρεσίες, όπως είναι οι κλήσεις προς πενταψήφιους αριθμούς (π.χ., 13ΧΧΧ, 15ΧΧΧ). Σε κάθε περίπτωση, η χρέωση από κάθε πάροχο πολυμεσικών υπηρεσιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα €20 μηνιαίως (+ΦΠΑ) για συνδρομητικές υπηρεσίες. Από τη συγκεκριμένη υπηρεσία εξαιρούνται οι χρεώσεις για συμμετοχή σε διαγωνισμούς, π.χ., τηλεπαιχνίδια. Επίσης, μπορείτε να ζητήσετε επιλεκτική φραγή εξερχόμενων κλήσεων, π.χ., διεθνείς κλήσεις.
Χρύσα Τσιώτση 
Δικηγόρος
LL.M in Information Technology and Telecommunications Law (University of Strathclyde in Glasgow- U.K)
chryssa.tsiotsi@gmail.com